Friday, January 13, 2012

" SOLIDARITY TOWARDS STUDENT RIGHTS !!! " - Campus Election Unisel 2012


Assalamu'alaikum warahmatullah wabarakatuh ...

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi, dengan limpah rahmat, barakah dan inayahNya, masih lagi dikekalkan pada diri yang lemah ini, dengan nikmat-nikmat karunia dariNya yang tidak terhingga....

Alhamdulillah, syukur kepada Allah, Tuhan Semesta Alam yang masih mengekalkan pada diri saya dengan dua nikmat yang paling besar yakni nikmat Iman dan Islam... Mudah-mudahan, dikekalkanNya nikmatNya ini, dan dilindungi diri yang lemah ini, bersama-sama hamba-hambaNya yang bertaqwa...

Salam Pilihanraya Kampus buat semua (^_^) ~~~

**************

Pada kesempatan yang ada ingin sekali, saya rakamkan jutaan terima kasih buat sahabat-sahabat yang setia menyokong dan membantu saya, dalam rencah perjalanan membawa sebuah perjuangan ini ....

Pertama sekali, saya dapat rasakan yang mungkin sekali ramai dari kalangan saudara dan saudari yang tidak berapa mengenali saya ... Maka untuk itu, izinkan saya memperkenalkan diri saya kepada kalian, mudah-mudahan ianya dapat memudahkan kita dalam sesi perbicaraan kita pada malam ini...

Nama diberi Ahmad Fawwaz 'Afifi bin Jamallodin, dilahirkan di WPKL, dan membesar di Kota Bharu Kelantan... Mendapat pendidikan awal di Sek. Keb. Kolam ... Kemudian meneruskan pengajian di peringkat pondok selama beberapa tahun sebelum memasuki Sekolah Agama Rakyat di Kelantan... Menduduki peperiksaan Sijil Peperiksaan Malaysia, di Maahad Muhammadi Lilbanin, Jalan Peng. Chepa Kota Bharu...

Sedikit sebanyak tentang latar belakang diri saya ...

Insya Allah, untuk tujuan manifesto pilihanraya kampus unisel kali ini, sebagai calon yang diberi kelayakkan untuk bertanding sebagai calon Majlis Perwakilan Pelajar, maka, suka untuk saya bentangkan kepada kalian, tentang manifesto yang cuba saya bawakan ....

*****************

MANIFESTO PILIHANRAYA KAMPUS UNISEL 2012

1. MENUNTUT Kebebasan Akedemik kepada seluruh Mahasiswa dan Ahli Akedemik.

2. MENGGESA Kebajikan Mahasiswa dikembalikan dengan kadar yang sewajarnya.

3. MENUNTUT hak Mahasiswa antarabangsa dalam medium bahasa Inggeris yang jelas.

4. MENGGESA agar Birokrasi Melampau yang merencatkan Pembangunan Modal Insan Mahasiswa diHAPUSkan.


*******************

Nyata, 4 tunjang di atas hanyalah merupakan pandangan utama yang masih belum dikupas kepada apa-apa olahan ... Dan untuk olahan perbahasan bagi setiap isi utama di atas, insya Allah akan saya ceritakan di Dewan Biru Unisel Bestari Jaya pada malam 16hb Jan nanti insya Allah... Saya menyeru seluruh mahasiswa unisel agar sama-sama kita hadiri ~~~

Apapun, inilah dia empat faktor utama, dan inilah dia janji dan iktiar yang saya akan cuba lakarkan buat perjuangan kepimpinan kali ini... Inilah janji saya kepada mahasiswa-mahasiswi unisel semua... Insya Allah...

Untuk itu, SAYA MENYERU SELURUH MAHASISWA-MAHASISWI UNISEL AGAR TURUN MENGUNDI CALON-CALON MAJLIS PERWAKILAN ANDA !!! THIS IS YOUR RIGHT, THIS IS YOUR TIME, PROVE IT !!! DO YOU RESPONSIBLITY TOWARDS THE SOCIETY !!!

Brothers, Sisters, trust me .... YOU CAN MAKE ... THE DIFFERENCES ...

***************************

Saya kira sudah cukup untuk itu, bagi kali ini... Apapun, tahniah dan syabas saya ucapkan kepada seluruh mahasiswa yang berpartisipasi dalam agenda pilihanraya kampus kita pada kali ini .... Salam ukhuwah buat semua .....

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh ....

- Ahmad Fawwaz 'Afifi bin Jamallodin (Calon No.2)
   ISM Bioteknologi Industri (Kepujian)
   Fakulti Sains dan Bioteknologi
   Universiti Selangor

" SOLIDARITY TOWARDS STUDENT RIGHTS !!! "

No comments:

Post a Comment